Je bent niet je paniekaanval

Hartkloppingen, benauwdheid, duizelig, koude rillingen, trillen, beven... Het zijn allemaal uitingen van intense angst, die plotseling opkomt in de vorm van een paniekaanval. Wanneer je een aantal keer een paniekaanval hebt gehad en bang voor een nieuwe bent, spreken we van een paniekstoornis. Dit wil je nooit meer en daar ligt juist het probleem.

In Nederland heeft naar schatting 3% van de bevolking last van een paniekstoornis. Je bent dus zeker niet alleen. Doordat je zo schrikt van de aanval en bang bent voor herhaling, geef je er onbedoeld energie aan. Je ontwikkelt 'angst voor de angst' en dat kan je in het dagelijks leven behoorlijk belemmeren.

In de tweedaagse training 'Je bent niet je paniekaanval' krijg je inzicht in wat er met je aan de hand is. Je leert dat jij niet je angst/paniek bent. Wat is een
paniekaanval? Wat het doet met je lichaam en geest en waarom? In een besloten veilige omgeving leer je waar je angsten vandaan komen en wat je ermee kunt doen. Door ervaringen met elkaar te delen, kom je snel tot inzichten en ervaar je dat je niet de enige bent die hiermee worstelt.

In het najaar van 2021 zal er weer een training georganiseerd worden. Voor meer informatie kun je een mail sturen naar: negniniart.[antispam].@adfstichting.nl

“Hartkloppingen, bonzend hart of versnelde hartactie, angstig voor lichamelijke klachten. Je denkt misschien wel gek te worden of wordt angstig voor de dood. Dit zijn allemaal mogelijke kenmerken van een paniekaanval. Als ervaringsdeskundige begrijp ik hoe paniekaanvallen je leven op slot kunnen zetten en hoe moeilijk het kan zijn om je weer beter te voelen. Ik ga je helpen om uit deze verwarring te komen, je staat er niet alleen voor.”

foto-linda-1

Linda Jeekel
Ervaringsdeskundig en trainer/coach

“Ik vond het een hele prettige training en vond het fijn dat ik me kon vinden in jouw eigen verhaal (ja!! dit had/heb ik ook!!) Ook al was ik verder in mijn proces dan de anderen in de groep, vond ik het leerzaam en leuk om te horen hoe anderen met paniekaanvallen omgaan. En om weer even bij elk hoofdstuk stil te staan hoe een paniekaanval werkt. In welke tijd van paniek je ook zit -begin stadium, midden in, of het “einde” zoals ik- zou ik je training altijd aanraden om jezelf gewoon weer even op te laden en jezelf te leren begrijpen! Heel erg bedankt voor de inspirerende dag! Het is fijn om met iemand te spreken die weet waar over gesproken wordt en hoe het werkt!”

Isabelle
Deelnemer

Inschrijven en betalen

2024 Activiteit